amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ div.acss88fc3{max-width:70px;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
آرایشگری و ناخن مصنوعی
بلند نمودن ناخن طبیعی برای زن نوعی زیبایی محسوب می شود اما برای مرد ، زیبایی نیست وبه همین خاطر ، به مردان توصیه شده است که آن را بچینند اما زنان می توانند آن را باقی گذارده وبلند کنند ؛ چنانکه از پیامبر عزیز (ص) در این خصوص چنین نقل شده است : قالَ لِلرِّجالِ : قُصُّوا أظافیرَکُم وَلِلنِّساءِ اُترُکنَ مِن أظفارِکُنَّ فَاِنَّهُ اَزیَنُ لَکُنَّ[1] ؛ به مردان فرمود : ناخن خود را بچینید وبه زنها فرمود : ناخن خودرا به حال خود وا گذارید ؛ چرا که این برای شما زینت بخش تر است.
استفاده از ناخن مصنوعی اگر با نیت زینت صورت پذیرد ، اشکال ندارد وحتی اگر این ناخن همیشه ثابت باشد به طوری که در آوردن آن با مشقت همراه باشد ، وضو و غسل اشکال ندارد ؛ اما اگر ثابت نباشد – یعنی بگونه ای باشد که گاهی گذاشته و گاه برداشته می شود – دراین صورت ، مانع رسیدن آب به پوست است – باید برای وضو و غسل ، آن را بیرون آورد. پس استفاده از ناخن مصنوعی برای زینت در مقابل محارم اشکال ندارد وزن حتی به همین نیت می تواند ناخن طبیعی خود را بلند کند .
اما مرد _ همان طور که گفته شد – مستحب است که ناخن ها را بچیند وبهتر است که این عمل را در روز جمعه انجام دهد وشایسته است که هنگام چینش از انگشت کوچک چپ آغاز کرده وبه انگشت کوچک راست ، خاتمه دهد .
[1] – من لایحضره الفقیه ، ج1 ، ص74
برجستگی های حضرت خدیجه(س) از خانواده بزرگ دینی و فرهنگی از چهار زن برگزیده تاریخ…
دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟ دعای افتتاح سه بخش دارد: بخش اول به چگونگی…
همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا پیامبر (ص) فرمود: إنَّ اللّهَ يُحِبُّ المُؤمِنَ…
انفاق برای خانواده انفاق برای خانواده به قصد خدا باشد پیامبر (ص) فرمود: اِذا…
هزینه عیال برترین هزینه پیامبر خدا (ص) فرمودند: أفضَلُ دینارٍ یُنفِقُهُ الرَّجُلُ، دینارٌ یُنفِقُهُ عَلى…
نخستین چیز در ترازوی اعمال ، انفاق به خانواده پیامبر (ص) فرمود: أوَّلُ ما یوضَعُ…