amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ div.acss88fc3{max-width:70px;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}

مصلحت ، نتیجه اخلاص در عبادت

1- مصلحت ، نتیجه اخلاص در عبادت

حضرت زهرا (س):
مَنْ أصْعَدَ إلىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.
هركس عبادات و كارهاى خود را خالصانه انجام دهد و براى خدا بفرستد ، خداوندمتعال بهترین مصلحت ها ی خود را براى او تقدیر وبرای اومى فرستد. (بحارالانوار، ج 67، ص 249، ح 25) و(تنبيه الخواطر،ج2 ، ص108 )
در واقع هر عبادت خالص که صعود می کند در ازاء آن یک مصلحت نزول می کند.
بی شک چنین عبادتی یک پویایی در زندگی فرد ایجاد می کند که دائم در حال داد وستد است .یک عبادت خالص تحویل خدا می دهد ودر مقابل یک مصلحت تحویل می گیرد .
یعنی انسان با “عبادت خالص” خود می تواند خیر وشر زندگی خود را بفهمد ودر حقیقت فرقانی برایش حاصل می شود که با آن فرقان ، فرق حق وباطل وفرق خیر وشر وفرق شیطان ورحمان وفرق مفید ومضر را درک می کند. واین نعمت بزرگی است که در سایه عبادت خالص به دست می آید

وبه عبارت دیگر اعمال که توسط فرشتگان همراه انسان ثبت می شود به بالا می رود خواه عمل بد باشد ویا عمل خوب . اما اعمال دو قسم است عمل خالص وعمل ناخالص فعلا بحثی از عمل ناخالص نمی شود اما عمل خالص عملی است که فقط برای رضای خدا انجام می شود وصرفا در جهت اطاعت اوامر الهی صورت می پذیرد .
این عمل خالص که به بالا فرستاده می شود دونتیجه دارد یکی پاداش الهی در روزقیامت ودیگری پاداش در همین دنیا وآن پاداش دنیایی عبارت است از مصلحتی که خداوند متعال برای او در نظر می گیرد .
پس مصلحتی که خداوند در مقابل عمل خالص برای بنده اش می فرستد همان خیر ، منفعت ، هدایت وبصیرت می باشد به نحوی که در رشد وارتقای زندگی و پیشرفت وتعالی اومؤثر است .

admin

Recent Posts

برجستگی های حضرت خدیجه(س)

برجستگی های حضرت خدیجه(س) از خانواده بزرگ دینی و فرهنگی از چهار زن برگزیده تاریخ…

5 روز ago

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟ دعای افتتاح سه بخش دارد: بخش اول به چگونگی…

1 هفته ago

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا پیامبر (ص) فرمود: إنَّ اللّهَ يُحِبُّ المُؤمِنَ…

1 هفته ago

انفاق برای خانواده

  انفاق برای خانواده انفاق برای خانواده به قصد خدا باشد پیامبر (ص) فرمود: اِذا…

1 هفته ago

هزینه عیال برترین هزینه

هزینه عیال برترین هزینه پیامبر خدا (ص) فرمودند: أفضَلُ دینارٍ یُنفِقُهُ الرَّجُلُ، دینارٌ یُنفِقُهُ عَلى…

1 هفته ago

نخستین چیز در ترازوی اعمال ، انفاق به خانواده

نخستین چیز در ترازوی اعمال ، انفاق به خانواده پیامبر (ص) فرمود: أوَّلُ ما یوضَعُ…

1 هفته ago