amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ div.acss88fc3{max-width:70px;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: ویژه

مقام علمی حضرت زهرا (س) در چه حیطه یی هست ؟  آیا ایشان در آیه 55سوره مائده وهمچنین آیه 59 سوره نساء نقش دارند ؟ چرا در زیارت آل یس اسم ایشان به عنوان حجت الله مطرح نشد ؟

مقام علمی حضرت زهرا (س) در چه حیطه یی هست ؟  آیا ایشان در آیه 55سوره مائده وهمچنین آیه 59 سوره نساء نقش دارند ؟ چرا در زیارت آل یس اسم ایشان به عنوان حجت الله مطرح نشد ؟

 

جواب:

بسمه تعالی

اولا مراتب علمی حضرت از نوع کسبی نبود بلکه از نوع لدنی ومن عنداللهی بود که ملقب به لقب محدثه بودن ویا “مصحف فاطمه” (س) ناظر به همین علم لدنی است .

ثانیا به میزان نیاز جامعه خود آگاه بود ومی توانست نیاز علمی همه را رفع کند وبدون اینکه در علم نیاز به کسی داشته باشد

ثالثا جنس علم او از همان جنسی بود که جامعه به آن نیاز داشت ودارد .یعنی هر نوع سئوالی از او می شد خواه فقهی خواه فلسفی خواه کلامی خواه عرفانی وخواه تاریخی ( چه مربوط به گذشته وچه مربوط به آینده )  کاملا باخبر بود ونیاز به تعلم وفراگیری نداشت.

جنس علم او از جنس علم امیر المومنین (ع) بود چراکه او کفو وهمتای امیر المومنین (ع) واز همه فضائل آن حضرت از جمله علم او برخوردار بود ومی دانیم که امیر المومنین (ع) باب علم پیامبر (ص)بود پس حضرت صدیقه (س) هم باب علم النبی است .

آما آیه 55 سوره مائده اگر بنا باشد آن را به سایر معصومین غیر از امیر المومنین(ع) تعمیم دهیم  شامل حضرت صدیقه طاهره(س) هم  خواهد شد . وفکر می کنم آیه 59 نساء را اشتباها مطرح کردید وربطی به موضوع ندارد.

اما زیارت آل یس باید عرض کنم ضرورتی ندارد که در همه زیارتها وتوسلات نام آن بزرگوار باشد زیرا زیارتها وتوسلات چند نوعند برخی با آنکه مال همه است اما اسم کسی در آن نیست مثل زیارت جامعه کبیره وبرخی از توسلات نام همه هست مثل دعای توسل ویا مثل زیارتهای هفتگی که ایام هفته بین معصومین (ع) تقسیم شد و زیارت آن بزرگوار در روزیکشنبه قرار گرفت وبرخی از زیارتها مثل آل یس که شأن نزولش امام زمان (عج) هست وسایر ائمه(ع) هم به مناسبت ذکر شدند نیامد. البته این نیامدن معنایش این نیست که او حجت نیست زیرا نام پیامبر (ص) هم به عنوان حجت ذکر نگردید . پس عدم ذکر نام آن بزرگوار ویا عدم ذکر حجت  دلیل برعدم حجت بودن او نیست .

admin

Recent Posts

عظمت ماه رمضان به نزول قرآن

عظمت ماه رمضان به نزول قرآن شَهرُ رَمَضانَ الَّذی اُنزِلَ فیهِ القُرآنُ    (بقره ، 183)…

3 ساعت ago

برجستگی های حضرت خدیجه(س)

برجستگی های حضرت خدیجه(س) از خانواده بزرگ دینی و فرهنگی از چهار زن برگزیده تاریخ…

5 روز ago

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟ دعای افتتاح سه بخش دارد: بخش اول به چگونگی…

1 هفته ago

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا پیامبر (ص) فرمود: إنَّ اللّهَ يُحِبُّ المُؤمِنَ…

1 هفته ago

انفاق برای خانواده

  انفاق برای خانواده انفاق برای خانواده به قصد خدا باشد پیامبر (ص) فرمود: اِذا…

1 هفته ago

هزینه عیال برترین هزینه

هزینه عیال برترین هزینه پیامبر خدا (ص) فرمودند: أفضَلُ دینارٍ یُنفِقُهُ الرَّجُلُ، دینارٌ یُنفِقُهُ عَلى…

1 هفته ago