ویژه

حُبّ علی (ع)

حُبّ علی (ع)

1- حب علی (ع) گوهری است با ده ها کاربرد.

2- عنوان کتاب عمل مومن “حب علی ابن ابیطالب (ع)” است.
قال رَسُولُ اللهِ (ص) :
عُنوانُ صَحیفَهِ المُومِنِ حُبُّ عَلِیِّ ابنِ اَبیطالِبٍ.(ع) (الغدیر، ج10، ص278)
عنوان نامه عمل مومن “حُبّ علی ابن ابیطالب” است.

3- حُب علی (ع) ایمان وکینه ودشمنی با او کفر است .
پیامبر (ص):
یاعَلِیُّ حُبُّکَ تَقوی وَ ایمانٌ وَ بُغضُکَ کُفرٌ وَنِفاقٌ.(آثار الصادقین، ج14 ، ص190)
یاعلی دوست داشتنت خود تقوی است وایمان ودشمنی ات خود کفر ونفاق است .

4- حب علی ابن ابیطالب (ع) خود حسنه یی است که با وجود آن هیچ سیئه وبدی نمی تواند به آن زیان برساند وآن را از بین ببرد و بغض و دشمنی نسبت به آن حضرت خود سیئه یی است که هیچ حسنه یی نمی تواند به حال او مفید باشد وآن سیئه را از بین ببرد.
پیامبر (ص) :
حُبُّ عَلِیِّ اینِ اَبیطالِبٍ حَسَنَهٌ لا یَضُرُّ مَعَها سَیِّئَهٌ وَ بُغضُهُ سَیِّئَهٌ لا تَنفَعُ مَعَها حَسَنَهٌ . (آثار الصادقین، ج14 ، ص190)
5- خوشبخت حقیقی کسی است که علی (ع) را چه در حیات وچه در مماتش دوست بدارد . پیامبر (ص) :
6- اِنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ حَقَّ السَّعیدِ مَن اَحَبَّ عَلِیِّاً فی حَیاتِهِ وَ بَعدَ مَوتِهِ وَ اَنَّ الشَّقِیَّ کُلَّ الشَّقِیِّ حَقَّ الشَّقِیِّ مَن اَبغَضَ عَلِیّاً فی حَیاتِهِ وَ بَعدَ وَفاتِهِ. (امالی صدوق ، ص182)
خوشبخت وتمام خوشبخت وحقیقتا خوشبخت کسی است که علی (ع) چه در زمان حیاتش وچه در زمان مماتش دوست بدارد وبد بخت وتمام بدبخت و حقیقت بدبخت کسی است که علی (ع)راچه در زمان حیاتش وچه در زمان مماتش دشمن بدارد ونسبت به او کینه ورزد.

7- حب علی (ع) جَواز عبور از صراط است .
پیامبر (ص) : لِکُلِّ شَیءٍ جَوازٌ وَجَوازُ الصِّراطِ حُبُّ عَلِیِّ ابنِ اَبی طالِبٍ(ع) (آثار الصادقین، ج14 ، ص192)
برای هر چیزی جواز عبور است وجواز عبور از صراط “حب علی ابن ابیطالب (ع)” است.

8- حسنات انسان باحب علی ابن ابیطالب پذیرفته می شود.
پیامبر (ص) :
وَالَّذی بَعَثَنی بِالحَقِّ لایَقبِلُ اللهُ مِن عَبدٍ حَسَنَهً حَتّی یَسئَلَهُ عَن حُبِّ عَلِیِّ ابنِ اَبیطالِبٍ (ع) . (آثار الصادقین، ج14 ، ص192)
قسم به آن کسی که مرا به حقیقت مبعوث نمود خداوند از هیچ بنده یی هیچ حسنه یی را نمی پذیرد مگر آنکه قبلش از وی “حب علی ابن ابی طالب” را می پرسد.
9- حب علی ابن ابیطالب (ع) صراط مستقیم است.
قالَ رَسُولُ اللهِ (ص) لِعَلِیٍّ(ع):
مَن اَحَبَّکَ لِدینِکَ وَ اَخَذَ بِسَبیلِکَ فَهُوَ مِمَّن هُدِیَ اِلی صِراطٍ مُستَقیمٍ. (آثار الصادقین، ج14 ، ص195)
پیامبر (ص) به امام علی (ع) فرمود : هرکس بخاطر دینت ترا دوست بدارد وراه ترا برگزیند پس او از جمله کسانی است که به “صراط مستقیم” هدایت یافته است.

10- حب علی ابن ابیطالب سیئات را می خورد آنگونه که آتش هیزم ر ا می خورد.
قالَ رَسُولُ اللهِ (ص): حُبُّ عَلِی ِّبنِ اَبیطالِبٍ یَأکُلُ السَّیِّئاتِ کَما تَأکُلُ النّارُ الحَطَبَ. (آثار الصادقین، ج14 ، ص196)
11- حب علی ابن ابیطالب جواز عبور از آتش جهنم است . ابن عباس گوید : از پیامبر (ص) پرسیدم که آیا برای آتش جواز عبوری هست ؟ حضرت فرمود:
نِعَم قُلتُ وَماهُوَ ؟ قال َ: حُبُّ عَلِیِّ ابنِ اَبیطالِبٍ (ع) (آثار الصادقین، ج14 ، ص197)

12- حب علی ابن ابیطالب (ع) در چند جا مفید است : وقت موت ، وقت عبور از صراط و در حوض کوثر.
امام صادق (ع) فرمود:
اِنَّ وَلِیَّ عَلِیٍّ(ع) یَراهُ فی ثَلاثِ مَواطِنَ حَیثُ یَسُرُّهُ عِندَ المَوتِ وَعِندَ الصِّراطِ وَعِندَ الحَوضِ (آثار الصادقین، ج14 ، ص193)
دوست امام علی (ع) حضرت را در سه جا می بیند جایی که مایه سرور او می شود یکی در وقت موت ودیگری در وقت صراط وسومی در حوض کوثر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا