amp-web-push-widget button.amp-subscribe { display: inline-flex; align-items: center; border-radius: 5px; border: 0; box-sizing: border-box; margin: 0; padding: 10px 15px; cursor: pointer; outline: none; font-size: 15px; font-weight: 500; background: #4A90E2; margin-top: 7px; color: white; box-shadow: 0 1px 1px 0 rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); } .amp-logo amp-img{width:190px} .amp-menu input{display:none;}.amp-menu li.menu-item-has-children ul{display:none;}.amp-menu li{position:relative;display:block;}.amp-menu > li a{display:block;} /* Inline styles */ div.acss88fc3{max-width:70px;} .icon-widgets:before {content: "\e1bd";}.icon-search:before {content: "\e8b6";}.icon-shopping-cart:after {content: "\e8cc";}
Categories: احادیث

فاطمه (س) و دفاع از علی (ع)

 

  • فاطمه (س) و دفاع از علی (ع)

حضرت فاطمه عليهاالسلام :

ماجَعَلَ اللهُ بَعدَ غَدیرِ خُمٍّ مِن حُجَّهٍ وَلا عُذرٍ  (دلائل الامامه، ص124 )

خداوند متعال بعد از واقعه غدیر دیگر دلیل  وبهانه یی قرار نداد وهیچ عذری باقی نگذاشت .

یک قطعه از عمر حضرت زهرا (س) که همان قطعه پایانی باشد در مسیر دفاع از امیر المومنین(ع) گذشت . ودر این برهه از زندگی از امیرالمومنین (ع) دفاع جانانه کرد  .هم در جمع ودر غیر جمع ، هم با آیات وهم با سنت ، هم با برهان ومنطق وهم با شواهد وقرائن وامارات  .

واز جمله اموری که حضرت استدلال کرد بر ولایت امیر المومنین (ع) واقعه غدیر بود .

حضرت از واقعه غدیر به عنوان یک مدرک وسند روشن وشفاف وگویا بر امامت حضرت امیر المومنین(ع) استفاده نمود وآن را فصل الخطاب می دانست وهر گاه کسی واقعه غدیر را باور کرده باشد هرگزخلافت دیگران را  نمی تواند باور کند وهرگزنمی تواند خلافت امیر المومنین (ع) را انکار کند وحتی کسی نمی تواند برابر آن استدلال کند وحتی نمی تواند عذر وبهانه بیاورد .

چراکه استدلال واقامه دلیل وحجت  برابر واقعه غدیر مثل اقامه دلیل مقابل آفتاب بر عدم آفتاب است   وعذر وبهانه تراشی در این مورد پذیرفه نیست .

وحضرت در واقع بر آن است تا بگوید کسی عند الله توجیهی برای انکار خود ندارد ودر دنیا وآخرت نزد خداوند متعال نمی تواند برای انکار خود توجیه وسندی ارائه دهد.

و در محکمه عدل الهی نه می  تواند استدلال به حجت ودلیلی بنماید ونه می تواند بهانه وعذر ی برای انکار خود بتراشد چون خداوند متعال دلیل وبها نه یی را نمی پذیرد ولذا فرمود:

ماجَعَلَ اللهُ بَعدَ غَدیرِ خُمٍّ مِن حُجَّهٍ وَلا عُذرٍ . خداوند متعال بعد از واقعه  غدیر دیگر دلیل  وبهانه یی قرار نداد .

یعنی خداوند متعال پس از واقعه غدیر دیگر هیچ دلیل و حجتی را نمی پسندد وهیچ عذر وبهانه یی را قبول نمی کند .

admin

Recent Posts

برجستگی های حضرت خدیجه(س)

برجستگی های حضرت خدیجه(س) از خانواده بزرگ دینی و فرهنگی از چهار زن برگزیده تاریخ…

4 روز ago

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟

دعای افتتاح چیست وچه پیامی دارد؟ دعای افتتاح سه بخش دارد: بخش اول به چگونگی…

1 هفته ago

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا

همسفره شدن با عیال محبوبترین چیز نزد خدا پیامبر (ص) فرمود: إنَّ اللّهَ يُحِبُّ المُؤمِنَ…

1 هفته ago

انفاق برای خانواده

  انفاق برای خانواده انفاق برای خانواده به قصد خدا باشد پیامبر (ص) فرمود: اِذا…

1 هفته ago

هزینه عیال برترین هزینه

هزینه عیال برترین هزینه پیامبر خدا (ص) فرمودند: أفضَلُ دینارٍ یُنفِقُهُ الرَّجُلُ، دینارٌ یُنفِقُهُ عَلى…

1 هفته ago

نخستین چیز در ترازوی اعمال ، انفاق به خانواده

نخستین چیز در ترازوی اعمال ، انفاق به خانواده پیامبر (ص) فرمود: أوَّلُ ما یوضَعُ…

1 هفته ago