حرفه ها و مشاغل

آرایشگری و خوش آمدگویی به مشتری

آرایشگری و خوش آمدگویی به مشتری

منظور از خوش آمد گویی ، همان دارا بودن روی خوش ، چهره گشاده و ادای سلام و جواب سلام است ؛ به گونه ای که مشتری ، آنگاه که وارد آرایشگاه شد حس کند که مورد احترام و استقبال واقع شده است  و به گرمی با او برخورد گردیده است .

پیامبر (ص) فرمودند: اِذا تَلاقَیتُم فَتَلاقُوا بِالتَّسلیمِ وَ التَّصافُحِ ؛[1] آنگاه که همدیگر را دیدار می کنید با سلام و مصافحه دیدار کنید .

هنگامی که آرایشگردر اولین دیدار با مشتری ، هم به او سلام می کند و هم مصاحفه می نماید ، درحقیقت به گرمی از او استقبال نموده وخوش آمد گفته است .البته طبق دستور دین ، ادای سلام ازسوی شخص تازه وارد پسندیده تر است اما آرایشگر نیز می تواند هم سلام کرده و هم جواب سلام ادا نماید ودر این میان اشکالی دیده نمی شود  . به هر حال ، شخص آرایشگر می تواند با ادای سلام ، جواب سلام یا مصافحه از مشتری استقبال  نماید.

[1]  – بحار الانوار ، ج76 ، ص 5

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا