صفحه اصلی / اداری، اجتماعی / فضای مجازی  کاربر وکمین 

فضای مجازی  کاربر وکمین 

فضای مجازی  کاربر وکمین 

 

باوجود نتایج ارزنده و بهره های مؤثر فضای مجازی – که شرح آن خواهدآمد – در استفاده ازاین فضا ، کمین گاههایی هم دارد که ممکن است شیطان از آن سود جسته و انسان را دچار آسیب کند.

مَثَل فضای مجازی مَثَل بازار است؛ به این معنی که همان گونه که در بازار ، جاذبه ها و فائده های بسیاری هست ،آسیبهائی هم وجود دارد وروشن است که هر کس وارد بازار می شود ، باید مواظب باشد تا دچار آن آسیبها  نشود.

نقل است که پیامبر (ص) هر وقت می خواستند وارد بازار شوند ، دعا می کردند و می فرمودند : اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ مِن خَیرِ هذَا السُّوقِ وَاَعُوذُ بِکَ مِنَ الکُفرِ وَالفُسوقِ [۱] ؛  خداوندا !  خیراین بازار را از تو درخواست دارم واز کفر و فسق به تو پناه می برم.

در حقیقت ، با وجود آنکه بازار محل تجارت و کاسبی است و وجود آن برای جامعه  ضروری است و با وجود آنکه کاسب حبیب خدا است و پرداختن به امور زندگی و مایحتاج مردم از واجبات کفایی است اما به نوبه خود ، خطراتی هم دارد و آسیبهایی هم برای آن متصور است ؛ یعنی همین بازار ، با وجود تمام مزایا ومنافعی که دارا می باشد ، ممکن است انسان را تاحد کفر و فسق پیش ببرد.

 

فضای مجازی هم همین طور است ؛ یعنی با وجود نتایج خوب و باتوجه به ضرورت وجود آن در پرداختن به امور زندگی وبا وجود آنکه همه اقشار جامعه به نحوی به آن نیازمند ند   اما در عین حال ،آسیبهاومضرات بسیاری نیز در بهره گیری از آن دیده می شود که شرح آن خواهد آمد .

[۱]  –  مستدرک الوسائل ،  ج۲ ، ص۴۶۶

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

برای دوستت رحمت باش

برای دوستت رحمت باش امام سجاد (ع) فرمود : … وَکُن عَلَیهِ رَحمَهً وَلا تَکُن …

پیامبرخدا در جواب کسی که پرسیده بود كدام یک از اعمال بافضيلت تر است؟ فرمود: اِطعَامُ الطَّعَامِ وَ اِطيَابُ الكَلَامِ. غذا دادن و سخن پاکیزه گفتن. (وسائل ، ج24، ص289، باب 26)