صفحه اصلی / اداری، اجتماعی / چه وقت می توانیم بفهمیم که برای دوستان یک دوست واقعی هستیم؟

چه وقت می توانیم بفهمیم که برای دوستان یک دوست واقعی هستیم؟

چه وقت می توانیم بفهمیم که برای دوستان یک دوست واقعی هستیم؟

  • در وقت حاجت( یعنی وقتی که او به شدت محتاج به ما است. محتاج به مال ما ، مقام ما ، تلفن وتماس ما ،قلم ما وضمانت ما وامثال آن . پس اگر حاجت او را روا کردیم دوست واقعی هستیم اما اگر با آنکه می توانیم حاجت او را رواکنیم اقدام نکنیم وبی خیال باشیم نمی توانیم دوست واقعی باشیم)

 

  • در وقت زوال قدرت (یعنی وقتی که او دارای مقام وسمت است دوستی ما مهم نیست چون دوستی با وزیر و وکیل ، استاندار وفرماندار، رئیس ومدیرکل ونظیر آن نمی تواند نشان دوستی واقعی باشد بل دوستی واقعی آن زمانی است که هرگاه او از این سمت بر کنار شد ما دوست باشیم)

 

 

  • مصیبت ( یعنی وقتی که او دچار مصیبت شد مثلا جسم او آسیب دید ، مال او آسیب دید ،خانواده اش آسیب دید آیا همچنان دوست او هستیم واحوال او را می پرسیم ویا دوستی را قطع می کنیم؟ پس اگر در حال مصیبت با او بودیم واحوال او را پرسیدیم وقدمی برایش بر داشتیم دوست واقعی هستیم)
  • خشم ( یعنی اگر دوست ما چندین بار ما را عصبانی کرد وخشم ما را در آورد وما ناراحت نشدیم وانتقام نگرفتیم دوست واقعی هستیم)

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

چه کنیم تا دوستان مان زیاد شوند؟

چه کنیم تا دوستان مان زیاد شوند؟   در یکی از جلسات گفتیم که دوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیامبرخدا در جواب کسی که پرسیده بود كدام یک از اعمال بافضيلت تر است؟ فرمود: اِطعَامُ الطَّعَامِ وَ اِطيَابُ الكَلَامِ. غذا دادن و سخن پاکیزه گفتن. (وسائل ، ج24، ص289، باب 26)