صفحه اصلی / اداری، اجتماعی / مقصود از فضای مجازی

مقصود از فضای مجازی


 

  • مقصود از فضای مجازی

فضای سایبر یا همان فضای مجازی ( Cyberspace) واژه ای است که امروزه بسیار شنیده شده و نشانه ها و ابزارهای مرتبط با آن در همه جا مشاهده می شود . این واژه نخستین باردردهه ۱۹۸۰ و در متون ادبیات علمی  ـ تخیلی مورد استفاده قرار گرفت.

فضای مجازی محیطی است که درآن  امکان تعامل انسان با انسان  دریک محیط دیجیتالی فراهم شده وطی آن ارتباطی پرسرعت که تا پیش از این، بشر در رویای دستیابی به آن بود ه است ،  حاصل می گردد .

فضای مجازی روز به روز وسعت می یابد ، پیشرفت می کند و امکانات و کاربردهای وسیع تری به دست می آورد .در زندگی روزانه ، افراد را در مدیریت امور – حتی امور جزئی و شخصی – یاری می دهد و بهره گیری از آن در سطحی است که حتی دولت ها را درانجام پروژه های عظیم ، و ارتش ها را دربرنامه ریزی عملیات ها و امور استراتژیک ، و فرهنگیان را در امر آموزش و پژوهش ، و بازاریان را درامور تجاری و پیش بینی های بازار وسودآوری ، وحتی کودکان را برای داشتن بازی های واقعی تر و به روزتر، یاری می دهد.

مقصود ما از فضای مجازی در متن حاضر، همان اینترنت ، شبکه های مخابراتی ، ارتباطات ماهواره ای ، تلفن همراه و شبکه های اجتماعی موبایلی ، شبکه های اجتماعی اینترنتی ، رایانه ها و نرم افزارهای برخط رایانه ای  و غیره است که همگی از انواع مختلف تکنولوژی هایی به حساب می آیند که در ایجاد و گسترش فضای مجازی مؤثر بوده و هستند.

درباره admin

این مطالب را نیز ببینید!

برای دوستت رحمت باش

برای دوستت رحمت باش امام سجاد (ع) فرمود : … وَکُن عَلَیهِ رَحمَهً وَلا تَکُن …

پیامبرخدا در جواب کسی که پرسیده بود كدام یک از اعمال بافضيلت تر است؟ فرمود: اِطعَامُ الطَّعَامِ وَ اِطيَابُ الكَلَامِ. غذا دادن و سخن پاکیزه گفتن. (وسائل ، ج24، ص289، باب 26)